Træning med degnemoseløberne

Vi mødes op til 3 gange om ugen.
Træningen åben for alle – uanset om man er medlem af Degnemoseløberen eller ej – er man mere end velkommen  til at deltage i fællestræningerne.

kort_tr_hp_tegnet_m_billede_maj_2007

Vinter halvåret 

Fra 1. januar og frem til 1 april, er der fællestræning hver 

Lørdag kl. 14.00 

Mødested lørdag: Indgangen til friluftsscenen bag restaurant Bellahøj.

Træningen i 2017 starter lørdag d. 7. januar kl. 14, hvor vi mødes ved indgangen til friluftsscenen bag restaurant Bellahøj. Her er plads til alle, både begyndere og hurtige løbere da vi normalt løber på den 1,75 km lang rundstrækning i mosen.

Hele året er der fællestræning

Onsdag kl. 17.30  

Mødested onsdag: Trappen til Degnemosen/ postkassen på Næsbyholmvej, se billedet.

Læs mere om lørdagstræningen her.

Fra 1. april (efter Degnemoseløbet er afviklet) og

Resten af året (2. weekend i april – 31. december) mødes vi

søndag kl. 09.30 

Mødested: Trappen til Degnemosen/postkassen på Næsbyholmvej, se billedet ovenfor..

Bortset fra lørdagstræningen hvor ruten er selve Degnemoseløbets rute, aftales træningsruterne træning onsdag og søndag individuelt. For tiden løber vi en rute på ca. 10 km om onsdagen og ca. 12 km om søndagen – med mulighed for både afkortning og forlængelse.

Tirsdag kl. 17.00. Intervaltræning

Mødested: Bellahøj Svømmestadion

Hele året er der på tirsdage intervaltræning for klubbens hurtige løbere. Der løbes forskellige intervaller fra 800m til ca. 3 km. Programsættes af coach Carsten Renneberg. Intervallerne løbes i et tempo fra ca. 3 min pr. km til ca. 4 min. Det anbefales at der kun deltages hvis man kan løbe i disse tempi.

Om lørdagen foregår det typisk således
tr2

Efter en let omgang opvarmning, løbes der ca. 7 km. Ønsker du at løbe kortere, er der selvfølgelig mulighed for det.


tr1
Der løbes 4 omgange i Degnemosen, samme rute og distance som selve Degnemoseløbet – såfremt føret tillader det. Er føret i Degnemosen for farligt p.g.a. is, findes der alternative ruter på de nærliggende villaveje.

Der løbes i flere grupper med forskellige tempi, således at alle har nogle at løbe sammen med. Tempoet aftales individuelt fra gang til gang.

På de øvrige træningsture er det op til de fremmødte deltagere at styre løjerne.

Du kan dele dette indlæg på Facebook ved at klikke her.